تعيين حريم 5 اثر تاريخي البرز تصويب شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تعيين حريم 5 اثر تاريخي البرز تصويب شد
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 65
نویسنده : مولوی
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان البرز گفت: پرونده تعيين عرصه و حريم پنج اثر تاريخي اين استان به تصويب كميته تعيين حريم محوطه‌هاي تاريخي سازمان ميراث فرهنگي كشور رسيده است.

 به گزارش ايرنا، عليرضا دهقان مهرجردي اعلام كرد: اين پنج اثر تاريخي را تپه و امامزاده احمد محمود و امامزاده سليمان، قلعه پلنگ‌آباد، امامزاده زيد و الرحمان، امامزاده ام كبري و ام صغري برشمرد.

وي افزود: از اين پس هرگونه اقدام در محدوده تعيين شده حريم شامل ساخت، ساماندهي، مرمت، بازسازي و نوسازي بناهاي تاريخي پس از تهيه طرح و تصويب ازسوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قابل اجرا خـواهد بود.

مهرجردي قلعه پلنگ آباد را مربوط به دوره قاجار و صفوي و امامزاده زيد و الرحمان از نوادگان امام جعفر صادق(ع) را مربوط به قرون هشتم و نهم هجري عنوان كرد كه در شهر اشتهارد واقع شده‌اند.

اين مقام مسوول بناي امامزاده زيد و الرحمان را داراي سه گنبد، سر در ورودي و فضاي اصلي توصيف كرد كه به شماره 755 در حافظه آثار ملي به ثبت رسيده است.

وي افزود: امامزاده ام كبري، ام صغري و امامزاده سليمان مربوط به دوره صفوي و در شهر اشتهارد واقع شده است.

مهرجردي محل قرارگيري تپه و امامزاده احمد محمود را نيز در شهر ماهدشت بيان كرد كه قدمت آن به دوره صفوي مربوط مي‌شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: